Wakker worden `s nachts door "slapende" armen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wakker worden `s nachts door "slapende" armen

Hallo,

Een vraagje. Ik word vaak midden in de nacht wakker met een gevoelloze arm.. Links of rechts maakt niet uit. Al is het vaker met mijn rechter arm. Totdat er weer bloed in stroomt en ik heb weer proper kan bewegen kan ik dus niet weer in slaap komen. Haha. Hebben jullie daar ook wel eens problemen mee? Wat zou ik er aan kunnen doen? Ik heb het alleen als ik flink aan het trainen ben en "grotere" armen heb.

Hoop dat iemand hier iets mee kan! :P

Grtzzz

Het kan Carpal Tunnel Syndrom zijn.

Wat is een Carpal Tunnel Syndroom ?

Comment

haha dat had ik wel veel eers, nu nooit meer op een of andere manier.
      Echt een kut gevoel, heb je schijnbaar heel lang met je hoofd precies op je arm gelegen...
      Daarna als je anders gaat liggen is het gevoel ook weer snel weg.

Comment

Ja heb ik ook soms last van heb je op je arm gelegen.
        Het viel me wel op dat ik er veel meer last van had tijdens een kuur.
        Face your demons...........

Comment

Ja, tering ik word er soms echt niet goed van. Probeer ik zachtjes te bewegen en mn arm te verplaatsen, zonder dat mn vriendin het merkt en wakker er van wordt, haha!

Ik slaap bijna altijd wel op mn arm, maar als ik niet volle bak fitness heb ik er ook geen last van. Heb al geprobeerd om anders te gaan liggen, maar dat voelt echt super raar en onnatuurlijk!

Carpal Tunnel Syndroom zal het niet zijn. Het is niet alleen mn hand, maar heel mn arm. :P Zal eens kijken of er iets extra te verkrijgen is voor stimulans van bloedtoevoer door je lichaam.. Zou het anders ook niet weten.

Heb nog nooit gekuurd, dus daar kan het niet aan liggen.

Grtzz,

Comment

Ik heb het alleen als ik op mijn rug lig en mijn armen boven mijn hoofd heb gelegd.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

nou Mike, het antwoord is gegeven door Nergal: Carpal Tunnel Syndrom
              Check de oorzaken: zwangerschap

Maar nu even serieus, ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. Kan allicht even aan de fysio navragen wat het zou kunnen zijn (loopt vast wel een fysio in de sportschool rond).

Comment

Haha. Jazeker loopt die er op de sportschool. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Thanks!

Zwangerschap zal het niet zijn haha, ikke niet.. m'n vriendin wel, maar die heeft er geen last van hihihi.

Grtzz

Comment

Originally posted by Janneke View Post
                  nou Mike, het antwoord is gegeven door Nergal: Carpal Tunnel Syndrom
                  Check de oorzaken: zwangerschap
                  alles behalve zwangerschap en menopauze is een logische reden. ik heb carpal tunnel syndroom sinds ik ben beginnen trainen.

Oorzaken:
                  • herhaald en krachtig grijpen met de handen
                  • herhaald plooien van de pols
                  • polsbreuken of ontwrichtingen
                  • Arthritis, meer specifiek RheumatoĂŻde Arthritis
                  • Stoornissen van de schidklierwerking
                  • Diabetes (suikerziekte)
                  • Hormonale verandering gepaard gaande met de menopauze
                  • Zwangerschap

Comment

Hey,

Ja ook tijdje last van gehad, gelukkig nu al tijd niet meer. Heel irri als de wekker gaat en je kan hem niet uit zetten, aangezien je arm niet werkt

komt echt door het trainen.
                    Een dag niet getraind...

Comment

inderdaad ik heb het ook af en toe ( vannacht nog )! je wordt wakker en het lijkt net alsof je arm verlamd is en hem niet meer kan bewegen! eerste x schok ik echt! liep gelijk naar beneden en zei tegen me ouders dat ik me arm niet meer kon bewegen! hun stonden echt raar te kijken!

Comment

Originally posted by nofearnl View Post
                        inderdaad ik heb het ook af en toe ( vannacht nog )! je wordt wakker en het lijkt net alsof je arm verlamd is en hem niet meer kan bewegen! eerste x schok ik echt! liep gelijk naar beneden en zei tegen me ouders dat ik me arm niet meer kon bewegen! hun stonden echt raar te kijken!
                        haha lol wtf xD

Het lijkt me geen carpaal tunnel syndroom ( wat best door fitness zou kunnen ontstaan lijkt me i.v.m. overbelasten enz.) tjah je drukt je bloedtoevoer dicht als je er op gaat liggen, oplossing is alleen maar op je rug gaan slapen nee kheb geen idee. Kzat me af te vragen of bloedverdunners zouden werken, dat moet je zeker niet doen hoor ! maar qua theorie ?
                        ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Heb het ook heel vaak, maar nu al een tijdje niet gehad.
                          komt gewoon dat je op je arm of armen slaapt en de bloedtoevoer dicht drukt.

was voor mij 1ste keer wel schrikken dat je wakker word en je kan je armen totaal niet bewegen en bungelen dan langs je lichaam, na paar min kwam het gevoel langzaam terug en was ik weer een gelukkig mens.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Heb er ook last van, dit komt meestal van je borst vandaan ookal voel je het voornamelijk in je onderarm.

Comment

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X